Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

41

Alban K. Forcione, Cervantes, Aristotle and the Persiles, (Princeton: Princeton University Press, 1970), p. 324. (N. from the A.)

 

42

«Linguistic Perspectivism in the Don Quijote», Linguistics and Literary History (Princeton: Princeton University Press, 1948). (N. from the A.)

 

43

Pierce, «La Gitanilla: A Tale of High Romance», BHS 54 (1977): 283-295, 287; Casalduero, Sentido y Forma de las Novelas Ejemplares, (Buenos Aires: University of Buenos Aires Press, 1943), p. 76. (N. from the A.)

 

44

Pierce, La Gitanilla, 28. (N. from the A.)

 

45

Lope de Vega Carpio, El arte nuevo de hacer comedias en este tiempo, ed. Juana de José Prades, (Madrid: Clásicos Hispánicos, 1971), p. 298, lines 319, 323 and 324 respectively. (N. from the A.)

 

46

Forcione, Cervantes and the Humanist Vision (Princeton: Princeton University Press, 1982), p. 94. (N. from the A.)

 

47

Ruth El Saffar, Novel to Romance: A Study of Cervantes's Novelas Ejemplares (Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1974), p. 97. (N. from the A.)

 

48

J. B. Avalle-Arce, «La Gitanilla», Cervantes, 1 (1981), 9-17 (12). (N. from the A.)

 

49

Don Quijote de la Mancha, ed. Martín de Riquer (Barcelona: Editorial Juventud, 1955), p. 649. (N. from the A.)

 

50

Thus the stylised poetry of love ceases to function as a means of communication (which is its role in the pastoral): it remains as an aesthetic superficiality, an artistic lie. (N. from the A.)